måndag 13 december 2010

Skafferi! ( och Lucia! )

Min byst i vardagsrumsfönstret har fått en julig lummerkrans och dagen till ära ljus på huvudet!
Nu har sambon fixat och fått dörren och lister på plats på skafferiet som kom till när vi reparerade köket. Det är nu inredningen kvar men först ska det bytas rörstammar som går mot muren i skafferiet upp till toan på övervåningen. Vi har återanvänt en gammal spegeldörr.
Här kommer jag att rymma massor, blir lite av kombinerat städskåp / förvaringsskåp för jag har ett mkt bra skafferi mittemot med utdragbara lådor, men jag gillar att kalla det skafferi.

5 kommentarer:

  1. Underbart med sådanna utrymmen!
    Vi har också ett "stort litet" skafferi, men där måste golvet göras om och när vi ändå kommer igång med det, så får nog väggarna piffas till de med.
    Men sen...ska det bli så fint, så fint så! Vilket år som helst;-)
    Ha en skön luciakväll,
    kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilket fint kök ni verkar ha!!
    Vi har likadan tapet ser jag... på bilden näst högst upp till höger :) Den har jag i hallen tillsammans med pärlspont.
    Tack för titten!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Önskar Dig en riktigt skön Jul!
    Julekram

    SvaraRadera
  4. Hej vilket jättefint hem du har ser så mysigt ut önskar dig en fin julhelg kram Tina

    SvaraRadera
  5. God kväll i stugan din!
    Hittade dig hos min goda vän Tina som har blogen med vita drömmar och busiga barn,...
    Visst har dom så vackert!
    Du har också fint! :)
    Det är så kul med alla bloggar!
    Det är ju sååå många olika bloggar!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera